Uruchomienie nowej trasy kolejowej do Portu Gdańskiego

Otwarcie nowej kolejowej trasy do Portu w Gdańsku

Gdański Port rozwija się na wielu płaszczyznach, nowe inwestycje powstają nie tylko na portowym terenie, lecz będą także obejmować pobliską infrastrukturę. W ostatnim okresie czasu rzeczywiście dużo wysiłku ale także pieniędzy włożono w rozbudowę oraz modernizację linii dochodzących na teren portu. Jest to całkowicie zrozumiałe, bowiem powiększenie możliwości rozładunkowych powinno iść w parze z kompleksową obsługą przewozu ładunków do innych miast – niedobór dobrej jakości szlaków drogowych czy kolejowych nie może tu stanowić wąskiego gardła. Z tego też powodu duża ilość inwestycji na terenie Gdańska już w ostatnim czasie ukończono, lecz dużo będzie również czekać na swoją kolejkę. Szczególnie dużo nacisków położone zostało na gruntowną rozbudowę kolejowych połączeń, jakie w związku z dynamicznym wzrostem portu po prostu zaczęły nie dawać rady. Stąd też na przykład wystartował projekt zmodernizowania trasy z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego, który obejmował roboty przy moście nad Wisłą a także przy dwutorowej linii kolejowe, całość tego przedsięwzięcia oszacowano na prawie czterysta milionów.

Pierwsze pociągi na nowo otworzonej trasie przejechały w drugie połowie stycznia, i mogą to robić aktualnie znacznie szybciej niż do tej pory. Uruchomienie nowej kolejowej trasy do Portu w GdańskuPrzed pracami modernizacyjnymi pociągi mogły jeździć z maksymalną prędkością dwudziestu km/h, aktualnie będzie to więcej o pięć razy. Przy okazji wykonywanych prac poprawiony również został transport rzeką przepływającą pod mostem. Dzięki dużemu podniesieniu konstrukcji obecnie rzeką mogą przepływać dużo większe jednostki. Obecnie możliwe będzie umieszczenie nawet trzech poziomów kontenerów na pokładzie barki, co znacząco może usprawnić żeglugę na tej trasie. W celu polepszenia poziomu bezpieczeństwa most dodatkowo dokładnie oświetlono. Opisywana rozbudowa ma bardzo duże znaczenie dla rozwoju regionu. Uruchomiona niedawno do użytku linia 226 zwiększy przepustowość pomiędzy Pruszczem Gdańskim a Portem o sześć razy, a poza tym pozwoli na wjechanie dużo większych składów niż wcześniej. I wszystko wskazuje na to, że nie jest to koniec, bowiem są planowane nowe projekty mające jeszcze bardziej poprawić infrastrukturę w tamtym rejonie.
.

Tagi: , ,

Comments are Closed on this Post