Szybki rozwój portu Gdańskiego sporym zagrożeniem dla pozostałych europejskich portów

Szybki rozwój portu Gdańskiego znacznym zagrożeniem dla pozostałych portów w Europie

Aktywny rozwój portu Gdańskiego zagrożeniem dla innych europejskich portówOd dwóch lat gdański port notuje rekordy pod względem przeładunków, a dynamika zmian zaskakuje wszystkich. Gdy w ubiegłym wieku rozpoczynały się przy nim pierwsze prace, to nikt nawet nie marzył że tak się to wszystko rozwinie. Pod koniec minionego wieku zainicjowano ideę uruchomienia w Gdańsku terminala kontenerowego z prawdziwego zdarzenia, ponieważ już wtedy zauważono ogromny potencjał transportu morskiego. Do wykonania tego zadania wybrano spółkę DCT Gdańsk, która zająć się miała zarówno samym projektem jak i kompleksowym postawieniem wszystkiego. W 2007 roku w czerwcu została rozładowana pierwsza jednostka, i od tego czasu rozpoczął się naprawdę szybki rozwój tego portu. Jednym z kluczowych etapów w jego wzrostu stała się możliwość bezpośredniego obsługiwania kontenerowców płynących z Azji. Tym sposobem gdański port już w roku 2010 osiągnął wzrost o 180 procent, stając się tym samym jednym z najszybciej rozwijających się portów na z całego świata. Taki wzrost bynajmniej się nie skończył, i kolejne lata także zakończyły się dużym sukcesem.

Kolejny z milowych kroków nadszedł w roku 2011, gdy do portu zaczęły przypływać największe wtedy jednostki mogące przewozić ponad 15 tysięcy jednostek. Dzięki temu wstąpił on do nielicznego grona głębokowodnych portów w Europie, co stwarzało wiele nowych możliwości, zwłaszcza mając na względzie jego świetne położenie. Port Gdański leży w tak dobrym miejscu, że może obsługiwać całą Europę Środkową i Wschodnią, i skwapliwie korzysta z takiej możliwości, przejmując coraz większą ilość towarów które są transportowane przez Morze Bałtyckie. Ostanie dwa lata to kolejne wzrosty, co już w chwili obecnej pozwala na konkurowanie ze wszystkimi dużymi portami tego regionu, to znaczy Hamburgiem i Rotterdamem. Jak ostatnio powiedział w wywiadzie jeden z wiceprezesów DCT, Adam Żołnowski, zarząd portu planuje, żeby jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję, i żeby to się udało prowadzone są kolejne ważne projekty. Na przykład ruszyła budowa drugiego terminala kontenerowego, jaki znacząco powinien rozszerzyć przeładunkowe możliwości i pozwoli na obsłużenie jeszcze większej liczby jednostek.

Tagi: , , ,

Comments are Closed on this Post