Symboliczne inauguracja nowego Jedwabnego Szlaku pomiędzy Azją a Europą.

Uroczyste rozpoczęcie w symboliczny sposób nowego Jedwabnego Szlaku z Azji do Europy.

Najistotniejszą metodą transportu towarów między Chinami a Europą są wielkie kontenerowce, mogące jednorazowo pomieścić na swoim pokładzie nawet kilkanaście tysięcy typowych kontenerów. Morski transport ma sporo zalet, jest naprawdę tani i bezpieczny, a dobrze rozwinięta infrastruktura portowa daje naprawdę duże możliwości obsługi ładunków. Lecz jego głównym minusem jest czas podróży, ponieważ przeważnie na pokonanie trasy pomiędzy danymi miastami jest potrzebne parę tygodni. Dlatego też firmy spedycyjne szukają rozmaitych sposobów na zwiększenie szybkości transportu ładunków, na przykład wykorzystując do tego kolej. Jak pokazuje praktyka, przewóz kontenerów przygotowanymi w odpowiedni sposób składami ma liczne zalety, jakie będą się przyczyniać do jeszcze większej jego popularności. W pierwszej kolejności duże znaczenie ma czas, w wielu przypadkach kontrahenci nie będą mogli tak długo czekać na zamówione produkty, więc decydowali się na bardzo drogie przesyłki lotnicze. Obecnie podróż składu kolejowego między Chinami a Europą będzie trwała maksymalnie piętnaście dni, a równocześnie będzie o tańsza o jedną trzecią niż samolot.

Pierwsze połączenia kolejowe między Polską a Chinami powstały już w roku 2013, jednostki transportowały towary do Łodzi, a później musiały wracać bez ładunku. W czerwcu bieżącego roku nastąpił kolejny ważny krok jeśli chodzi o wymianę handlową między Chinami a Europą, to znaczy symbolicznie został otwarty współczesny Jedwabny Szlak. Symbol ten stanowił towarowy skład jadący z Chengdu do Warszawy, wiozący w 22 wagonach elektronikę użytkową i samochodowe części. Otwarcie w symboliczny sposób współczesnego Jedwabnego Szlaku między Chinami a Europą.
Pociąg ruszył z początkowej stacji 8 czerwca ubiegłego roku i po przebyciu jedenastu tysięcy kilometrów i prawie dwóch tygodniach podróżowania dojechał do Warszawy. Wszystko będzie wskazywać na to, że trasa ta będzie często wybierana przez odbiorców, ze względu na szybkość transportu i dość niskie koszty. Dodatkowo polskie firmy starają się bardzo, aby pociąg nie wracał pusty jak dotychczas, ale załadowane produktami spożywczymi z Polski, na przykład sokami, owocami czy też wszelakimi słodyczami. Dzięki temu ogólne koszty transportu zostaną znacznie zmniejszone, dając jeszcze lepszą konkurencyjność pociągom.

Tagi: , , ,

Comments are Closed on this Post