Spory spadek liczby obsługiwanych kontenerów w Gdyńskim Porcie

Duży spadek liczby obsługiwanych kontenerów w Gdyńskim Porcie

Spory spadek liczby obsłużonych kontenerów w Porcie w GdyniGdyński Port ze względu na bardzo blisko położony port w Gdańsku nie ma łatwego zadania. Zwłaszcza że konkurent z sąsiedztwa postawił bardzo wysoko poprzeczkę, w ciągu ostatniego czasu wiele zainwestował, i to wszystko sprawiło, że kilku klientów zdecydowało się na dokonanie zmiany. Sytuację tę doskonale będą pokazywać statystyki. W rok poprzednim w terminalu BCT przeładowano o 120 tysięcy mniej jednostek kontenerowych w nawiązaniu do poprzedniego roku, co daje w rezultacie blisko 25 procent spadków. Duże spadki odnotował także terminal GCT Gdynia, w nim z kolei poziom ten wynosił niecałe dwanaście procent. Widać więc świetnie, że póki co Gdynia została trochę w tyle w porównaniu z pobliskim Gdańskiem. W ciągu minionego roku paru światowych, znanych armatorów zdecydowało się na współpracę z DCT, także kolejni armatorzy którzy zaczynają wysyłki kontenerów do naszego kraju chętniej decydują się na Gdańsk. Wiadomo, że konkurencja jest ważną rzeczą, zwłaszcza jeżeli porty leżą obok siebie, lecz zaczynają się podnosić głosy o tym, że taka sytuacja nie należy do najlepszych.

Znaczny wpływ na aktualną sytuację Portu w Gdyni mają spore opóźnienia w projektach przy obsłudze jednostek o największym załadunku. Do tej pory nie został bowiem pogłębiony kanał, co sprawia że będzie niemożliwe obsłużenie najdłuższych kontenerowców, mimo że portowa infrastruktura może na to pozwolić. To był podstawowy powód przejścia paru największych przewoźników do portu w Gdańsku, gdyż ich jednostki najzwyczajniej nie mogły wpłynąć do terminala z powodu zbyt płytkiej trasy. Poza tym na sytuację taką nałożył się krach tranzytowy z Rosją i spowolnienie gospodarcze w Chinach, i koniec końców wyniki nie były najlepsze. Władze portu mają nadzieję, że przyszły rok przyniesie poprawę sytuacji. Zakończono bowiem parę zaczętych kilka lat temu projektów, które miały przygotować terminale na bezpośrednie przyjmowanie dużych kontenerowców. W dużym stopniu modernizacji oraz powiększeniu uległ park maszynowy, unowocześniono również place do składowania i wykonano odpowiednie programy informatyczne które mają pomagać w zarządzaniu całym portem.

Tagi: , , ,

Comments are Closed on this Post