Rozmowy na temat powstania nowego aliasu kontenerowego

Początek rozmów na temat powstania nowego aliasu kontenerowego

Początek rozmów na temat powstania nowego aliasu kontenerowego Rynek transportu na morzu znacząco jest oparty na określonych formach współpracowania między kilkoma partnerami. Tego typu rozwiązania są naprawdę korzystne, w pierwszej kolejności pozwalają na znacznie sprawniejsze kontrolowanie kosztów i więcej możliwości negocjacyjnych. Na dzień dzisiejszy największym graczem na transportowym rynku jest alias 2M, który się składa z MSC oraz Maersk Line. W chwili obecnej 2M posiada statki o pojemności więcej niż 2 miliony tonażu, mając pod swoją obsługą kilka największych szlaków ze wschodu na zachód. Trochę za nim są na liście trzy inne sojusze, to znaczy G6, O3 i CKYHE, ale póki co żaden z nich nie zagroził jeszcze liderowi. Największy z tej trójki, czyli CKYHE dysponuje obecnie pojemnością równe dwa miliony ton, zaś pozostałe aliasy jeszcze mniejszą ilość. Ale wszystko wskazuje na to, że za niedługi okres czasu na rynku mogą się pojawić znaczne roszady w udziałach, gdyż jest kilka osób mających plany stworzenia jeszcze większego podmiotu. Rzeczy tego typu przez minione lata miały wielokrotnie miejsce, więc możliwe będzie, że i obecnie uda się pomysły zrealizować.

A pomysłem tym jest fuzja jednego z większych chińskich przewoźników Cosco z trójką innych firm z branży, to znaczy CMA CGM, Evergreen i OOCL. Podmiot, który w ten sposób powstanie może sporo namieszać w układzie sił w branży, w pierwszej kolejności zagrażając pozycji, jaką obecnie posiada M2. Różne plany tej fuzji intensywnie są omawiane już od kilku tygodni, i jeżeli wszystko zostanie doprowadzone do końca, to będzie to jedno z ważniejszych wydarzeń w ostatnich latach. Obecnie wszyscy potencjalni członkowie znajdują się w jakiś innych aliasach, jednak żaden z tych aliasów nie dał przewagi nad M2. Po utworzeniu tak potężnego podmiotu dotychczasowe sojusze będą znacznie osłabione, choć już aktualnie część z nich przeżywała różne trudności. A tak naprawdę tego typu sytuacje to normalne zjawisko na rynku, żaden sojusz nie jest zawierany na zawsze i pojawiają się czasem okoliczności, które zakończą jego żywot. Co będzie w tej sytuacji pewnie się niebawem okaże, aktualnie trwają intensywne rozmowy i być może w ciągu najbliższego czasu sytuacja ulegnie wyjaśnieniu.

Tagi: , ,

Comments are Closed on this Post