Rekordy jakie zostały pobite w gdańskim porcie w ubiegłym roku

Rekordy jakie zostały pobite w porcie gdańskim w roku 2015

Kolejne rekordy pobite w porcie Gdańskim w roku 2015Rok 2015 był był dla Gdańskiego Portu wyśmienity, doskonale zresztą można to zobaczyć po liczbach. 36 milionów ton przeładowanych towarów, ponad 10-procentowy wzrost obrotów i liczne inwestycje o wartości blisko miliarda doskonale będą pokazywać, jak to wszystko się przedstawiało w poprzednim okresie. Przede wszystkim rok 2015 był rokiem naprawdę dużych inwestycji. Przykładowo został ukończony etap projektowy programu rozbudowy nabrzeży, łączący się z pogłębieniem toru wodnego. Duże nakłady inwestycyjne poniesiono jeśli chodzi o paliwa. Dużym sukcesem zakończył się pierwszy z etapów terminalu naftowego PERM, a oprócz tego zmodernizowano Terminal Paliw Płynnych, instalując tam kolejne urządzenie do obsługi produktów naftowych. Nie zapomniano również o kontenerach, również tutaj różnorodne inwestycje poprawiły znacząco ich codzienną obsługę. W ubiegłym roku rozpoczęła się poważna modyfikacja terminala z kontenerami, a poza tym znacznie zmodernizowano intermodalny terminal w okolicach Nabrzeża Szczecińskiego. Oprócz tego zrobiono szereg mniej spektakularnych prac i projektów, które jednak mają spory na jakość i bezpieczeństwo obsługi przeładunków.

A różnych przeładunków w ubiegłym roku była w Porcie Gdańskim rekordowa ilość, bo prawie 36 milionów ton. Najważniejszą ich część, bo prawie piętnaście milionów ton stanowiły różnego rodzaju paliwa, dało to aż 20-procentowy wzrost w porównaniu z minionymi latami. Świetne wyniki były również w sektorze drobnicy, mimo że na świecie rozszalał się kryzys, to w porcie Gdańskim specjalnie odczuwalne to nie było. 11,9 miliona ton i pięcioprocentowy wzrost w stosunku do roku 2014 to również liczby, które dają duże powody aby być zadowolonym. Pomimo że zmniejszyła się liczna samych kontenerów, to zwiększył się jednak ich całkowity tonaż, i stąd tak dobre wyniki w tym właśnie segmencie. Za to największe chyba wzrosty pojawiły się przy przeładunku węgla, jeśli chodzi o ubiegły rok ilość jego została zwiększona o jedną trzecią. Z kolei niezbyt duże spadki wystąpiły w rozładunkach zbóż, między innymi z takiego powodu, że inne polskie porty bardzo poszły w takim kierunku.
.

Tagi: ,

Comments are Closed on this Post