Plany na port kontenerowy

Plany na budowę portu kontenerowego

Pomimo tego że aktualnie w światowym handlu pojawił się duży kryzys wiążący się z przewozem kontenerów, to kolejne polskie porty dość poważnie rozważają zaczęcie inwestycji w takim kierunku. Wzorem do naśladowania może być tu port DTC w Gdańsku, jaki mimo istniejącego kryzysu sporo powiększył w roku 2015 całkowitą wagę obsłużonej drobnicy, i ma w swoich planach następne pokaźne inwestycje aby poprawić obsługę. Dużo wskazuje na to, że na budowę portu obsługującego kontenery bardzo dużą chęć ma Świnoujście. Być może może to być kontynuacja planów rozwojowych, bo przecież bliska końca jest tam ogromna inwestycja obejmująca terminal gazu, tak czy inaczej już przed kilkoma miesiącami zaczęto poszukiwania partnera, który chciałby poczynić inwestycje w budowę a następnie zajął się zarządzaniem terminalem, który uruchomił. Póki co są to tylko przymiarki i plany, portowe władze na razie nie chcą nic z tej sprawie komentować. Lecz działania, które zostały poczynione, czyli rozpoczęcie poszukiwań inwestora świadczą wyraźnie o tym, że do tego projektu w Świnoujściu bardzo poważnie się podchodzi.Plany na port kontenerowyDużo wskazuje na to, że terminal, który jest w planach powstanie po wschodniej stronie nowego falochronu. Aktualnie znajduje się tam plaża, jeśli jednak projekt ruszy to wyłączona ona zostanie z turystyki. Tak jak już było wspomniane, zarząd portu na razie odmawia komentarzy , jednak w ZMPSiS od kilkunastu miesięcy trwają prace związane z planem budowy. Jak informują miejscowe źródła głównym wykonawcą miałaby być koreańska lub chińska firma, a całość szacowana jest na ponad dwa miliardy złotych. Jednak żeby dało się w ogóle ruszyć z robotami, niezbędne będzie otrzymanie zezwolenia Rady Miasta, ale również wykonanie planu zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu. Jeśli nie będzie z tym kłopotów i projekt będzie zaakceptowany, to po wybudowaniu wszystkiego planowany jest przeładunek do miliona jednostek kontenerowych w skali roku, co będzie dawać około 800 tirów na dzień. A Świnoujście będzie mogło wtedy dołączyć do zwiększającego się grona portów w naszym kraju, mających możliwość obsługi kontenerów.

Tagi: ,

Comments are Closed on this Post