Dalekosiężne plany transportu intermodalnego w najbliższych latach

Dalekosiężne plany transportu multimodalnego w Polsce

Multimodalny transport jest coraz popularniejszy wśród spedytorów. Polega on na tym, że cała dostawa jest realizowana kilkoma różnymi sposobami, lecz całość odbywa się w sposób sprawny i wygodny dla końcowego odbiorcy. Dalekosiężne plany kombinowanego transportu w PolsceRozwój tego właśnie transportu to jeden z ważniejszych priorytetów jakie ma Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, co można było wywnioskować po liście, jaki napisany został do uczestników organizowanego w Gdańsku IV Forum Transportu Intermodalnego. Bardzo ważnym założeniem, które podjęto jest osiągnięcie przed rokiem 2020 doprowadzenie do wysokości 6 procent w całościowym kolejowym transporcie. Szacuje się, że na dzień dzisiejszy poziom ten wynosi około pięciu, lecz dynamika wzrostu daje sporo nadziei na to, że . W chwili obecnej rynek transportu intermodalnego jest na stabilnym poziomie, lecz jego rozwój cały czas trwa. W dalszym ciągu lideruje PKP Cardio, z prawie 50-procentowym udziałem, lecz DB Schenker Rail Polska SA oraz Lotos Polska bez przerwy depczą liderowi po piętach.

By jednak cele które się układa zostały osiągnięte potrzebne będzie nie tylko zainteresowanie klientów, ale także odpowiedniej jakości infrastruktura techniczna. Z tego też powodu w planowanych pracach na nadchodzące lata zostało umieszczonych dużo projektów wiążących się z rozbudową i modernizacją kolejowego systemu. Zgodnie z założeniami Krajowego Planu Kolejowego, który przyjęty został we wrześniu minionego roku, w ciągu najbliższych siedmiu lat planowane jest przeznaczenie blisko siedemdziesiąt miliardów złotych, z z jakich około dwóch trzecich pochodzi ze środków unijnych. To w tym roku właśnie jest w planach ukończenie prac związanych z zabudową najważniejszych odcinków kolejowych szlaków, dzięki czemu ma powstać spójna sieć o naprawdę wysokich parametrach. Oprócz tego dużo środków jest dedykowane na budowę i wyposażenie terminali oraz centrów logistycznych, a także na poprawę jakości taboru. Planuje się również zmniejszenie stawek za dostęp do kolejowej infrastruktury dla firm, które oferują transporty intermodalne, po realizacji niezbędnych prac legislacyjnych byłoby to jak najbardziej możliwe.

Tagi: , , ,

Comments are Closed on this Post